Cum îți dai seama dacă o mașină pe care vrei să o cumperi a fost lovită și revopsită

de: Andrei Simion
06 07. 2020

E des întâlnită practica de-a ascunde unui potențial cumpărător defectele pe care mașina le-a avut. Așa că e bine să-ți iei toate măsurile de precauție.

Cel mai des, vânzătorii pot încerca să ascundă o ușă, o capotă lovite, eventual îndreptate și revopsite. N-ar trebui să ignori așa lucruri, că pot duce la o deteriorare a materialelor pe termen lung. Contează și cât ai de gând să folosești mașina.

Orice achiziție de mașină trebuie să înceapă de la o evaluare a stării automobilului. Analizează cu atenție linia elementelor din față. Cu capota lăsată jos, observă dacă spoilerul, farurile, grila, aripile și capota sunt așezate perfect. Nu au cum să fie strâmbe din fabrică, astfel că acestea poate fi un prim semnal că ceva nu e în regulă. Dacă vezi mici goluri între elemente, ceva s-a întâmplat. Dacă liniile sunt strâmbe, la fel.

Apoi, trebuie să te uiți la interior. Odată ce-ai ridicat capota, uită-te cu atenție la lonjeroane, aripi, dar și structura mașinii per total. Mai departe, radiatorul trebuie să aibă elementele de prindere intacte. La fel și farurile. Lonjeroanele trebuie să nu prezinte nici o urmă de rugină. Dacă există rugină înseamnă că cineva a intervenit acolo. Urmele de sudură nu trebuie să fie prezente pe nicăieri, așa că uită-te și la aripi, și la contraaripi. Sunt un indicator excelent că ceva nu-i în regulă.

La ce să te uiți când e vorba de accidente din lateral?

Când vine vorba de accidentele laterale, primele semne sunt pe uși. Aceleași lucru: fii atent la îmbinarea elementelor. O mașină lovită în lateral nu mai poate fi adusă la aceeași linie. Poate, eventual, cu uși noi, dar cu revopsire. Verifică și plafonul să fie drept și că totul arată ca din fabrică.

Mașina nu trebuie să prezinte urme de sudură sau reparații cu chit. Fii atent dacă mașina are pe undeva ondulații în tablă. E un alt semnal că ceva nu-i în regulă.

Per total, fii atent neapărat la faruri și stopuri – trebuie să fie în linie cu caroseria, locurile de închidere pentru uși și capote. La fel, uită-te la lunetă și în portbagaj, eventual caută urme de sudură sau de îndreptare. Nu uita și suportul pentru roata de rezervă.